FUKS IRP Fachowe Umiejętności i Kompetencje Służb IRP
Tytuł projektu: "FUKS IRP Fachowe Umiejętności i Kompetencje Służb IRP"
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa II „Efektywne polityki publiczne dla rynku, gospodarki i edukacji”, Działanie 2.4 „Modernizacja publicznych i niepublicznych służb zatrudnienia oraz lepsze dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy”.
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji 514 osób, w tym 410 pracowników PSZ i 104 pracowników instytucji rynku pracy innych niż PSZ w zakresie rozwiązań zwiększających efektywność usług świadczonych na rzecz osób pozostających bez zatrudnienia z terenu województwa: zachodniopomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego w okresie od 01.06.2017r. do 31.05.2018r.
Wartość dofinansowania: 1 219 357,00 zł
Wartość całkowita projektu: 1 257 072,00 zł
W projekcie przewidziano 514 miejsc (486 kobiet), w tym z województwa:
- zachodniopomorskiego - 112,
- pomorskiego - 112,
- wielkopolskiego - 128,
- kujawsko-pomorskiego - 160.
Wsparcie w ramach projektu jest bezpłatne i obejmuje szkolenie dwudniowe, z następującej tematyki:
- Zadania doradcy klienta w świetle ustawy o promocji zatrudnienia.
- Rozmowa z klientem.
- Poradnictwo zawodowe.
- Informacja zawodowa - rola i znaczenie informacji w podejmowaniu decyzji zawodowych i edukacyjnych.
- Informacja zawodowa - źródła i zasoby informacji wspierającej plany zawodowe klienta.
- Współpraca z klientem indywidualnym - pośrednictwo pracy.
- Ustalanie profilu pomocy dla klienta indywidualnego.
- Tworzenie, realizacja i modyfikacja indywidualnego planu działania.
- Zwiększanie efektywności i pracy doradcy klienta - optymalizacja działań.
- Aktywizacja zawodowa do 30. i powyżej 50.
- Aktywizacja zawodowa - trudny klient.
- Współpraca z partnerami na rzecz pomocy klientom wymagającym wsparcia i oddalonym od rynku pracy.
- Współpraca z klientem instytucjonalnym - pośrednictwo pracy.
- Formy pomocy dla pracodawcy wspomagające aktywizację zawodową klientów.
- Identyfikacja i analiza sytuacji.
- Kształcenie ustawiczne pracodawcy i pracowników w ramach krajowego funduszu szkoleniowego.
- Prawne i organizacyjne aspekty zatrudniania cudzoziemców.
- Psychologiczne aspekty pracy doradcy klienta.